ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ, τεχνικοεκπαίδευση ή μεγάλες προκλήσεις στην εκπαίδευση των παιδιών σε ένα κόσμο που οι πληροφορίες είναι παντού και άμεσες!



Θυμάμαι στην όχι πολύ μακρινή εποχή της δεκαετίας του 80 όταν μελετούσα την σημασία της διδασκαλίας των μαθηματικών στους μαθητλες με μέθοδο την επίλυση προβλημάτων ήμουν πολύ σκεπτικός όταν μάθαινα ότι στις ΗΠΑ είχε καταργηθεί στην βασική εκπαίδευση η διδασκαλία των τεσσάρων αριθμητικών πράξεων αλλά χρησιμοποιούσαν κομπιουτεράκι για αυτούς τους υπολογισμούς. 



      Δεν το κρύβω ότι τότε πίστευα ότι και αυτή η εκπαίδευση, δηλαδή απομνημόνευσης της προπαίδειας,  ήταν αναγκαία στα παιδιά ωστε να μην είναι εξαρτώμενα από τις μηχανές σε βασικές δεξιότητες και γνώσεις.
    Στην πορεία διαπίστωσα ότι μαλλον είχα κάνει λάθος και ότι απλά με άλλα μαθηματικά προβλήματα θα μπορούσε να εξασκηθεί στις διαδικασίες μαθηματικής σκέψης ο παιδικός νους.
   Τα τριάντα αυτά χρόνια που πέρασαν ζήσαμε εκπληκτικές αλλαγές. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ακόμα περισότερο τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα κυριαρχούν στην ζωή όλων μας από την προνηπιακή ηλικία. Η χρήση τους σε αντικατάσταση του ραδιοφώνου , της τηλεόρασης , των βίντεο είναι μαζική και ολοσχερής. Ταυτόχρονα οι ίδιες συσκευές ειναι και παιχνιδομηχανές ή και λιγότερο εκπαιδευτικά εργαλεία.
     Η ύπαρξη ασύρματου ιντερνετ παντού κάνει πλέον τις συσκευές αυτές αναγκαίες και μέσο αλληλοεπιδράσεων γιά τα παιδιά απο το δημοτικό σχολείο ακόμα. Είναι δε ενδιαφέρον πχ ότι η χρήση συμβόλων και εικονιδίων βοηθά να ξεπερνούν την έλλειψη επαρκους γνώσης γραφής και ανάγνωσης στις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Καθε εφαρμογή οπως το instagram , whatsup και  youtube είναι πηγές ενημέρωσης και επικοινωνιακά εργαλεία.
   Ως τώρα εχει συζητηθεί και αντιμετωπίζεται το κατάλληλο των περιεχομένων για την παιδική ηλικία. Πράγματι μεγάλος ο κίνδυνος αλλα όχι ο μόνος.
    Προκύπτουν τεράστιες προκλήσεις όπως , τι επίδραση θα έχουν στα παιδιά εφαρμογές με χρήση τεχνητής νοημοσύνης , πως θα μπορούν να ιεραρχούν την μαζική πληροφορία που θα δημιουργεί συγχυση στις προτεραιότητες μάθησης αλλά κυρίως πως θα προετοιμαστούν γιά τις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις.
   Σε προηγούμενο άρθρο μου ανέφερα την δημιουργία του signalcom την επικοινωνία ανθρώπου μηχανής μέσω των ηλεκτρομαγνητικών σημάτων.
    Παρόμοιες εξελίξεις θα έχουμε στην ρομποτική με τα ανθρωποειδή ρομπότ, στις εικονική και εκτεταμένη πραγματικότητα και σε πολλά άλλα που θα δημιουργήσουν τα επόμενα χρόνια ένα νέο περιβάλλον ύπαρξης μας.
    Ολα αυτά εχουν ένα χαρακτηριστικό , ταχυτητα μεταβολών και ορμητικά κύματα νέων δεδομένων. Ολα σε ένα ανοικτό περιβάλλον και χωρίς κοστος .
   Ποιά είναι λοιπόν η βασική ανάγκη της νέας παιδείας , της τεχνικοεκπάιδευσης , της συνύπαρξης με εξελιγμένες μηχανές της νέας  γενιάς.
    Θεωρώ το στοίχημα θα είναι η εκπαίδευση να διευκολύνει την γρήγορη αποδοχή του νέου, την ανάπτυξη δυναμικών ιδεών με βάση τον πλούτο των τεχνολογικών παροχών.
      Τα παιδιά θα χρησιμοποιούν τον απεριόριστο ψηφιακό πλούτο αλλά με δυνατοτητα να τον εμβολιάζουν με νεες ιδέες πέρα από την προτερη εμπειρία χρήσης της.
      Φυσικά μαζί με την ανάγκη καλλιέργειας της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων και την απόλυτη προστασία της φύσης. Ετσι και θα προστατευτούν οι εννοιες ανθρωπισμός και φυσικό περιβάλλον αλλά και θα είναι η κοινωνία ετοιμη γιά τις αλλαγές.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δίκαιη βιώσιμη ανάπτυξη είναι θέμα κατανόησης της ασυμμετρίας πνευματικής αναζήτησης και υλικής αφθονίας !

  Είναι γνωστό σε όλους μας ότι συστηματικά εδώ και δεκαετίες καταστρέφουμε τον πλανήτη γη στο όνομα της ανάπτυξης! Δυστυχώς και της τεχνολο...